Innovatie is de drijfkracht van de onderneming, de bron van haar welvaart en de waarborg voor haar duurzaamheid. Maar innovatie ontstaat niet spontaan.
Innovatie is het resultaat van doordacht en georganiseerd werk, nog vóór het wordt uitgevoerd.
begeleidt ondernemingen die waarde door innovatie wensen te creëren.

Waarom innoveren?

Innoveren is zowel je aanpassen aan verandering als in staat zijn om verandering uit te lokken.

Dit is niets nieuws: sinds de oertijd innoveert de mens voortdurend. Vandaar ook de grote fasen van zijn geschiedenis: de landbouw, de boekdrukkunst, de industriële revolutie en onlangs de kennisrevolutie.

De wereld om ons heen verandert voortdurend. De samenleving, de markt, technologieën, consumentengedrag en -gewoonten, en regelgevingskaders evolueren in steeds snellere cycli.

Die verschuivingen verstoren de evenwichten waarop de rentabiliteit en duurzaamheid van ondernemingen gebaseerd zijn. Om economisch succesvol te blijven, moeten bedrijven trends kunnen opvangen en een aangepast aanbod ontwikkelen. Idealiter moeten ze er zelfs op anticiperen en zelf veranderingen teweegbrengen.

Kortom, zij moeten in staat zijn te innoveren.

Wat doen wij?

Tomorrow Now begeleidt uw bedrijf en uw managementteam

  • met een evaluatie van recente innovaties op uw markt
  • met ondersteuning om uw behoeften en ambities op het gebied van innovatie te definiëren
  • door samen met u toekomstige innovatieopportuniteiten te identificeren
  • met een check-up van het belang van uw klanten, de verwachtingen van uw markt en de waarde die innovatie aan uw onderneming oplevert
  • door samen met u innoverend te zijn en de bijbehorende verandering te begeleiden

Kortom, een menselijk avontuur en een ondernemerstraject van idee naar proefneming, mislukking, leerproces, verbetering – en herbeginnen!

User Cases

Innovatietrajecten op maat

Het innovatietraject is een project ‘à la carte’ project. Het hangt af van de omgeving en de volwassenheid van elke organisatie ten opzichte van innovatie. Het is dus mogelijk de verscheidene fasen geheel of gedeeltelijk te doorlopen. Enkele bedrijven die door ons begeleid werden.

Inter-company co-creatie

Design Thinking (een in Stanford ontwikkelde methode voor innovatiebeheer) maakt het mogelijk concrete oplossingen te bedenken voor complexe problemen (zoals stedelijke mobiliteit), via een co-creatieproces waarbij meerdere partners betrokken zijn.

Wij hebben bedrijven samengebracht uit verschillende sectoren en culturen. Ze zijn leiders in hun markten, elk met een eigen expertise op het gebied van mobiliteit in de breedste zin van het woord. Op die manier konden wij gebruik maken van hun ervaring en hun dienstenaanbod om waardeproposities te definiëren en die te vertalen in voorstellen voor diensten.

Onze steun aan het MobiHub-project was gericht op

  • inzicht in – en delen van – de strategische mobiliteitsdoelstellingen van elk bedrijf
  • de onderlinge afstemming van de te bereiken doelstellingen
  • hulp bij het selecteren van deelnemers aan het programma
  • het stimuleren van de betrokkenheid van de deelnemers bij het programma
  • het volledige Design Thinking proces begeleiden
  • validatie van de resultaten van dit proces aan de hand van de strategische doelstellingen van elke onderneming
Inter-company co-creatie

Design Thinking (een in Stanford ontwikkelde methode voor innovatiebeheer) maakt het mogelijk concrete oplossingen te bedenken voor complexe problemen (zoals stedelijke mobiliteit), via een co-creatieproces waarbij meerdere partners betrokken zijn.

Wij hebben bedrijven samengebracht uit verschillende sectoren en culturen. Ze zijn leiders in hun markten, elk met een eigen expertise op het gebied van mobiliteit in de breedste zin van het woord. Op die manier konden wij gebruik maken van hun ervaring en hun dienstenaanbod om waardeproposities te definiëren en die te vertalen in voorstellen voor diensten.

Onze steun aan het MobiHub-project was gericht op

  • inzicht in – en delen van – de strategische mobiliteitsdoelstellingen van elk bedrijf
  • de onderlinge afstemming van de te bereiken doelstellingen
  • hulp bij het selecteren van deelnemers aan het programma
  • het stimuleren van de betrokkenheid van de deelnemers bij het programma
  • het volledige Design Thinking proces begeleiden
  • validatie van de resultaten van dit proces aan de hand van de strategische doelstellingen van elke onderneming

Partners

In de loop der jaren hebben wij op heel wat klanten projecten meegewerkt waarbij bepaalde specifieke vaardigheden een toegevoegde waarde garandeerden. Het ging om uiteenlopende onderwerpen zoals collectieve intelligentie, een ontwerpstudio (generiek of sectoraal) of de grafische synthese van mobiliserende ideeën.

De tevredenheid van onze klanten vloeit voort uit de kwaliteit van de diensten van deze medecontractanten, die dezelfde waarden delen op het vlak van luistervaardigheid, ondersteuning en zin voor innovatie. Zo zijn wij erin geslaagd om een vertrouwensrelatie op te bouwen en om samen in alle vertrouwen en sereniteit aan nieuwe projecten te sleutelen.

Contact

Thierry Janssen
Partner